tisdag 3 februari 2009

Vilken helg! =D

Åh, i fredags var jag och familjen hos Johan Börjesson och Anna. Vi fikade och tjötade. Och det viktigaste av allt (!!), jag fick MASSAGE!!! =D Det var så gött! Är så himla spänd!
Det var riktigt trevligt!!
Sen på lördags morgon bar det iväg till båt-terminalen. För jag och Jesper skulle åka till Danmark, tillsammans med Cizzie, Amanda, Jennie, Emilia, Frida och Rasmus. Första gången för Jesper... På båten, så hade dom lite olika spel för barnen. Bl.a. hockey-spel, wii och nåt fotbolls-spel.. Det va jätteskoj! Jesper och jag spelade även på "Enarmade banditen".. =D Jesper vann en hel del pengar faktiskt! 80kr, 50kr, 20kr några ggr, 10 kr några ggr, 5kr, 2kr o.s.v. Han tyckte det va roligt! Lik sin mamma.... ;-)
När vi kom fram till Danmark så checkade vi in, för att sedan ta en promenad till ett badhus, som låg i närheten. Barnen tyckte det va såååå roligt! Vi åkte vattenrutchkana, bubblade och simmade. Jätteskoj! Sedan, när vi var påväg till Badhotellet, så bokade vi bord på en restaurang till kl 19.00. Jag åt en Hawaii, med kebabsås, och Jesper åt en spaghetti bolognese.. Gotti gotti! :-)
Efter maten bar det tillbaks till hotellet. Vi skulle sitta inne på Jennie och Fridas rum, men Jesper ville gå in och lägga sig (klockan va ca 21-21.30), så vi gick in till oss. Cizzie och Amanda kom också över, för barnen hade börjat tjafsa om godiset... Trötta barn!!
Jesper och Amanda ville sova tillsammans, så de gjorde dom. Dom låg och spelade lite Nintendo DC innan dom somnade. Dom somnade ca 22.00... Cizzie somnade strax efter.. Och jag sist... Fast inte så långt efteråt...
När vi vaknade dan efter gick vi ner och åt av den underbara frukostbuffèn.. Mumms!
Efter det så checkade vi ut oss (kl 11), för att sen bada, på badhotellet. Jättehärligt! Båten hem gick ca kl 14.30. En jättehärlig resa! Och Jesper va riktigt nöjd!
Gjorde väl i stort sätt detsamma på båten hem, som vi gjorde på resan dit... ;-)
Fick shoppat lite i tax-freen.... Bl.a. choklad och annat gott. Även lite choklad till Jannie ;-) Hoppas det smakade!!??

Igår mådde jag skit!!!! Vet inte vad det va för skit, men jag mådde så himla illa och va tvungen att springa på toan hela tiden... Men idag mår jag bra! =D Vet inte om det va något jag hade ätit, eller om det va nån släng av maginflensa, som barnen hade förra veckan...
Melvin fick ju maginflensa förra fredagen, och höll i sig i två da`r. Sen, på söndag kväll, så började Jesper. Sen mådde han dåligt resten av veckan. Spydde och åt INGENTING, stackar`n!!! Så han har allt magrat en del.. Men han äter väl upp sig snart. Min lille skrutt!
Nu mår jag bra igen, iallafall. Som tur är!!

På fredag ska jag, Jannie, Elena och Tea på genrep för Melodifestivalen. =D Ska bli skoj!!
Och sen på lördag, så ska jag ha tjejmiddag! Också roligt!
På söndag ska jag och Jesper på kalas, för Andrè.
Imorgon ska jag och Fredrik på båtmässan, och då kommer mamsen hit och passar barnen. Ska försöka åka förbi botografen och godkänna bröllopsfotografierna me... =D
Mycket nu!
Inte långt kvar tills jag börjar jobba heller! Ska faktiskt bli skönt, att få börja igen. Fast jag kommer sakna Melle så in i.... !!! Men det blir nyttigt för oss båda! Och Jesper älskar dagis, så han tycker nog det ska bli kul med fler timmar på dagis.
På måndag (9 februari) börjar Melvin sin inskolning på dagiset. Han kommer nog tycka om dagis, för han vill gärna gå ifrån mig och leka, när vi lämnar/hämtar Jesper på dagis. Sparkar bl.a. fotboll med de andra barnen.. =D
Det kommer gå JÄTTEBRA,tror jag!

Inga kommentarer: