söndag 19 april 2009

Helgen snart över...

Helgen började med en mycket trevlig grillkväll, hemma hos Jannie och Jonas.
Det va vi, plus Elena, Danne, Tea, Max, Maria (Elenas kompis, och hennes två barn), Jonas, Fanny och Mimmi (Amanda jobbade...).
Slutade med att jag blev riktigt fuller... Det va länge sen kan jag säga! =D

Sen kom lördagen, och då va det kalasdags. Först skulle Jeppe över till sin kompis, David, på kalas. Mellan klockan 13-15.
Klockan 16 kom Jeppes mormor, morfar, farmor, Håkan, farfar, Anette, farbror, kusin Tristan, faster och William. Vi satt ute på vår altan, eftersom det va så fint väder. Men tyvärr var det inte så varmt! =( Slutade med att alla huttrade... Stackare!
Å så kom söndagen, och då va det dags för Jeppes barnkalas...
Dom som kom, va:
Kevin
Robin
Anton
David
David (granne)
Olle
Emil
Andrè
Emil S

Det va riktigt bra! Vi hade gjort "Hulken-pannkakor" (dvs gröna pannkakor med sylt, grädde el socker till). Det va nog uppskattat! Dom åt iallafall!

Tack för tipset, Jannie!!! ;-)

Efter pannkakorna, så lekte vi lite ute på tomten (sköt prick i ett uppblåstbart fotbollsmål). Jättekul!
Sen bjöd Jeppe på glass (sitting bull).
Sist men inte minst, så kom "trollet" till grottan på övervåningen, för att lämna godispåsar till barnen.. De hade ett badminton rack, som dom stack in i grottan. "trollet" la då en påse på den, så de kunde dra ut............ Fattar ni? ;-D

Efter kalaset gick jag och barnen ut! Va tvungen att ha frisk luft!!!
Melvin är tyvärr sjuk igen... Han va jättesjuk för bara några veckor sen (ca 3 v). Han hade då 40 graders feber och va riktigt förkyld och hostig. Fick t.o.m åka in till östra med honom. För han varken åt eller drack knappt, och va helt slut!!
Nu är han förkyld IGEN, stackar`n! Har även lite feber.. (38,4).

På onsdag ska jag på sians, med Madde och en jobbarkompis till henne, Wibecke. Ska bli riktigt spännande!!! =D Jag längtar! Hoppas jag får kontakt med nån!!

Hej hopp, gummisnopp...

1 kommentar:

agnes sa...

Hejj! Hehe, det har jag inte egentligen =p Men fyllde år i mars och sen så har jag ju ingen lägenhet att betala nu längre, så inte lika mkt räkningar =D men så jobbar jag mkt mindre så jag vet inte haha,. Hoppas allt e bra! Pöss